A Cardiff-i Egyetemen dolgozó csoport majdnem 17500 résztvevőt vizsgált meg. Azt találták, hogy azokat a 10-éveseket, akik naponta ettek édességeket, 34-éves korukra sokkalta nagyobb valószínűséggel ítélték el erőszakos cselekmények miatt.
A kutatók szerint nem tanulták meg elhalasztani a jutalmazást, más szakértők viszont már régen megmondták, hogy a „nehéz” gyerekeknek bizonyára több édességet adnak.
A “British Journal of Psychiatry” c. folyóirat októberi számában megjelenő tanulmány elsőként vizsgálta a gyermekkori étrend hosszú távú hatásait a felnőttek erőszakosságára.
A kutatók arra jöttek rá, hogy a résztvevők azon 69%-a, amelyik 34-éves korára erőszakossá vált, majdnem minden nap evett édességeket és csokoládét, szemben a nem erőszakos 42%-kal. Az édességek fogyasztása és az erőszak közötti kapcsolat az egyéb faktorok ellenőrzését követően is fennmaradt.
A kutatók előálltak néhány magyarázattal az összefüggést illetően:
Dr. Simon Moore a Cardiff-i Egyetem Fogorvosi Karának vezető kutatója szerint: „Elsődleges magyarázatunk az, hogyha a gyerekeknek rendszeresen adnak édességeket és csokoládét, akkor megakadályozhatják őket abban, hogy megtanulják, hogyan várják ki, amíg megkapják, amit akarnak. Ha nem képesek elhalasztani a jutalomra törekvést, akkor ez náluk impulzívabb magatartáshoz vezethet, ami szorosan összefügg a bűnözéssel.
A kutatók végkövetkeztetése: Az édességek és az erőszak közötti kapcsolat további tanulmányozást igényel. Ha a forrásokat a gyerekek étrendjének javítására fordítják, az jobbá teheti az egészségüket és csökkentheti az agressziójukat is.
Bővebben: www.dentistry.co.uk/news/news_detail.php

Azok a gyerekek, akik naponta fogyasztanak édességeket és csokoládét, nagyobb valószínűséggel válnak erőszakos felnőtté, tárta fel egy új kutatás.
